reede, 9. detsember 2011

Laiskus on kuritegu

Tundub, et laisaks olen muutunud. Viimasest postitusest on möödas pea aasta. Ruumi täiteks peaks siiski midagi kirjutama. Euro-kriisist on väga palju kirjutatud ja selle mahuga on nüristatud inimeste valutunne. Minu arvates peab seda teemat teravana hoidma.
Euro kriis ei ole inimeste kriis. See ei ole kodanike poolt põhjustatud kriis. See on pankade ja riikide koostöös konstrueeritud kriis, millel on kindlasti ka oma arhitekt nimega X. Ma ei tea, kes see X on, aga see X on asja taga.
See, mis praegu toimub, on asi nimega "kulutame riigina, maksame tagasi kodanikena". Tähendab - pankade probleemid püütakse veeretada riikide kaela ja kuna riigid==kodanikud+institutsioonid, siis järelikult maanduvad need algselt pankade probleemid lõpuks minu (ja sinu, meie) isiklikus rahakotis. See ei ole õige. Pangad tuleb teha vastutavaks. Nad on vastutavad laenuandmise eest. Püütakse näidata, et laenuandmise korral on justkui laenuvõtja ainus huvitatud pool. See ei ole õige. Alati on 2 poolt, kellel on oma huvid. Ka pankadel on oma huvid ja mitte väikesed.
Probleem on selles, et maailmas EI OLE olemas sõltumatut inimest või organisatsiooni, kes asuks väljaspool riiklikke ja pangandussüsteeme, kust ta saaks probleemile objektiivselt lähenema. Võib-olla see inimene või org on olemas, aga siis on ta seesama X. St et jõuame jälle ringiga tagasi algusesse...

Ma ei aja mingit vandenõuteooriat. Need mind ei huvita. Mulle lihtsalt tunduvad asjad sedamoodi. Õige või vale - ei tea, aga vähemalt olen oma arvamuse välja öelnud. Tee seda ka sina.

Kommentaare ei ole: