teisipäev, 24. november 2009

Itaalia

Olen oma rännakutel jõudnud Itaaliasse. Taas. Enda jaoks siis purustan rekordeid Itaalia suhtes lõunasse (tegelt kagusse) pürgimises. Praeguseks on siis ära vallutatud Salerno.

Fakk, itaalia on ikka täiesti kreisi maa. Eriti selles osas, mis liiklusesse puutub. Täielik kaos. Kujutage ette tuhandeid autosid, nullmeetriseid pikivahesid, pidevat vaheletrügimist, kõik toimub järskudel tõusudel, sügavikku minevatel langustel, käänulistel kurvidel, väga kitsastel tänavatel, mille mõlemad servad on tihtilugu KAHES reas parkivaid autosid täis. Sinna peab siis ära mahtuma veel vähemalt 2-3 rida liiklust. Ja nüüd mõelge kõige selle vahele Browni osakestena ringilendlevad kamikazed kõikvõimalike rollerite ja motikatega. Lisage veel aegajalt vastassuunas sõitvad autod, kes ilmselt tahavad lähimasse tänavasse vasakpööret teha. Lisaks suvaliselt teele astuvad jalakäijad, hobused (eile nägin üht), eriti sitad ja auklikud teed (linnades) jne jne. Ja siis kujutlege sellisele teele kolmerattaline käru, millele on laotud kärust 2x suurem euroaluste hunnik. Roolis täiesti chill vanamees. Seejärel tuleb kõige väiksem Fiat, milles istub 2 meest, kumbalgi üks käsi kinni hoidmas katusele laotud püssi plaatide hunnikut:) See on üks äärmus. Teine äärmus on faking ägedad ja üliheas korras kiirteed, kus kolmandal rajal on märk, mis ütleb, et MINIMAALNE lubatud kiirus sellel rajal on 90 km/h. Max on lubatud 130, sellest ka eriti keegi kinni ei pea. Nämm... Kiirteedel tuleb 2 asja silmas pidada: hoida esimesega pikivahet, sest VÄGA äkki võib teele tekkida avarii või muu takistus ja selle tõttu ummik. Siis tuleb kähku 130 km/h pealt pidama saada ja samal ajal kiirelt ohutuled põlema lükata, et kõik järgnevad saaks aru, et ees on takistus. Kordan - see kõik käib väga suurtel kiirustel.
Kui siin mõni Eesti ajugeenius arvab, et ohutuled on "möödalaskmise eest tänamiseks", siis ta eksib. Sellise lollusega võid kiirteel põhjustada kümnete autode ja paljude hukkunutega liiklusõnnetuse. Ohutuled on OHU väljendamiseks. Punkt.

Ja nüüd, kallid Eesti juhid - KÕIGE selle juures olen ma siiani näinud ainult ÜHT - õnneks kerget - õnnetust kiirteel. Siit moraal - õppige, kurat, sõitma ja teineteisega arvestama raisk. See on Eesti häda. Kõik oskavad enda arvates jube hästi sõita, aga tegelikutl on tegemist ennastäis ja endast jube heal arvamusel olevate perse-pähe-tõmmatud sitakottidega, kes arvestavad ainult iseendaga. Eestis käib liiklus teoreetiliselt reeglite järgi, reaalselt ei kuidagi. Siin käib liiklus mitte reeglite, vaid vastastikuste kokkulepete järgi ja kogu see kaos toimib tegelikult hästi. Ja ärge tulge mulle rääkima, et Eesti on autostunud vms... Naljakoht!:) Käige ise autoga korra Itaalias või Prantsusmaal mõnes suuremas linnas ära ja mõelge järele, kas Eesti on autostunud. Meie autostumise tase on null selle kõrval, mis siin toimub.

Kommentaare ei ole: