esmaspäev, 29. oktoober 2007

Montréal - teine päev

Täna oli siis esimene täispikk päeva Montréalis. Pühapäev. Ärkasin kell 7.50, ajavahest ikka suht segaduses. Pea valutas, ilmselt eile lennureisil tarbitust. Aga võib-olla ka üleväsimusest.
Hommikusöök toimub meil 0 korrusel ja seal oli valida... Ei olnud väga palju valida. Sõime skrämblitud eegse, mingi pannkoogi ja tortilla ja asja, mida nad vorstiks (sausage) nimetavad, aga mis hoopis rakvere pihv välja nägi. Lisaks olid seal coolid vahvlimasinad ning topsikutes valmis tehtud vahvlitainas. Valasin selle masinasse ja 3 mindi pärast sai kätte suht puise vahvli. Suure moosi ja siirupiga sai ka see söödud-proovitud.
OK, seejäre tsillisime veits, proovisin firmasisest IP telefoni, mis toimis täitsa hästi. VPN-i kaudu olen firma võrgus ja kõne tehakse justkui Eestist e siis saan eesti-sisese hinnaga rääkida. Ärge rääkige mulle skaibist vms - seal ma ei saa soodsalt helistada suvalisele numbrile. Jah, kahe arvuti vahel saab tasuta rääkida ja selle mõnu ka piirneb.
Seejärel läksime linna uudistama. Kõigepealt leidsime lähedalt suht suure kaubanduskeskuse, kust olevast elektroonikapoest leidsime normaalsed juhtmed läpakate adapteritele. Tehtud.
Siis võtsime kätte ja ronisime Mont Royali otsa, kust avanes megavaade (pilte ei viitsi hetkel sisse imeda) M-linnale. Lahe.
Seejärel tulime alla ja vaatasime linna, käisime läbi Downtownist, kus on pilvelõhkujad. Täna ei lõhkunud nad sittagi, oli superilm, aga eile, kui pilv oli vastu maad, siis küll.
Seejärel lippasime CHinatowni ja Lonely Planeti raamatust tsekkasin välja söögikoha, mis oli puhas kuld! Koha nimi oli Phò Bac ning olgem ausad - kõik eesti tsopstiksid võivad karuauku kerida selle kõrval! See on pmtselt vietnaami supi koht, aga lisaks supile, mis oli superlux, sai veel siukse roa veits praetud liha ja köögiviljadega, mis viis keele sinnasamusesse. Nagu päriselt.
OK, siis lippasime tagasipoole ja käisime toidupoest läbi, ostsime paariks päevaks õhtusöögikraami ja õltsi (sama keskus, kust hommikul juhtmed võtsime). Pood oli siuke keskmise suurusega ja valik on ikka sitaks suur. Ei ole nii nagu Eestis, et on 3 asja neljas reas.
Hotelli jõudes otsustasime sauna minna, saun on meil viimasel korrusel. Läksime sinna, selgus, et saun on siuke, noh... 2 peldikupoti, 2 kraanikausi ja 2 KÜLMA vee dušiga eesruum ning leiliruum, mida keegi polnud küdema pannud. Impeeriumi tagasilöök! OK, olime leplikud, panime sauna küdema ning lendasime kõrvalruumi 10x10 meetrisesse basseini. See on korralik ning vaade akendest (20. korrus) on mega! Loojuva päikese saatel suplesime seal, kuni saun soojenes. Läksime sauna, mingi 35 kraadi C järgi oli ehk sisse vedanud, sulasime. Käisime siis külma veega duši alt läbi ja võtsime naabrimehega 2 õltsi ning veits mustaks põlenud juustuleibu (süsi on kõhule hea):) Saun pole siin tehtud chillimiseks, vaid selleks, et sa seal ei käiks või siis selleks, et hotell saaks punkti/tärni kirja. Peaks äkki naiste poolt proovima?
Enivei, siin ma nüüd olen. Päev oli kokkuvõttes OK ja poolsportlik.