reede, 27. märts 2009

Küsimus politseitöö efektiivsuse kohta - täiendatud!

Saatsin Põhja prefektuuri korrakaitseosakonna liiklusjärelvalve talituse komissarile Elari Kasemetsale alljärgneva kirja:

Tere!

Eile, 26.03.2009 kell 17 paiku juhtus liiklusõnnetus Tallinnas Liivalaia tänaval. Buss number 23 oli risti üle Liivalaia ning keegi oli ilmselt Juhkentalist välja keerates sellele sisse sõitnud vms.

Asja juures on oluline see, et tulenevalt Liivalaia tänava strateegilisest tähtsustest Tallinna liiklusvoogude juhtimisel oli suur osa linna liiklusest selle õnnetuse tõttu halvatud. Liiklus oli suurem määral häiritud vähemalt kell 17:05 kuni kell 18:40-ni. 2 või isegi ühe rumala juhi pärast pidi kannatama vähemalt paar tuhat ülejäänut, mitte milleski süüdi olevat kodanikku! Ma ei tea, kas politsei märkab selliseid asju ja ma ei tea, kas politseil on kohustus või õigus liiklust korraldada. Samuti jääb arusaamatuks, kas politsei mõtleb selle peale, mida tähendab Liivalaia kinni hoidmine vähemalt poolteist tundi.

Kas oskate öelda, mis võttis 2 sõidukiga avarii puhul niivõrd palju aega, et liiklust tuli nii kaua kinni hoida?!

Miks ei võiks politsei töötada efektiivsemalt?!

Efektiivne tegutsemine oleks:
- õnnetuse fakti fikseerimine
- teha toimumiskohast kiiresti piisav hulk pilte. Vajadusel teha video. Digikaamerad ei maksa tänapäeval praktiliselt midagi. Pildistamine-video tegemine võtaks max 10 minutit.
- vajadusel märkida värviga sõidukite asukohad maha
- teisaldada liiklust takistavad sõidukid kiiresti, et liiklus saaks edasi toimida
- teha mõõtmised väljaspool tipptundi
- lasta asjaosalistel vaielda politseijaoskonnas või minu pärast kasvõi lähimas pubis-baaris. Las vaidlevad. Aga ülejäänud inimesed ei peaks nende kahe pärast kannatama, kuna need soovivad keset Liivalaiat vaielda.

Mis takistab politseil efektiivselt töötamast?

Lugupidamisega,
Sven Varkel



Politsei saatis eile õhtul vastuse. Minu arvates väga asjalik ning ammendav vastus. Vaidlemise isu kadus mul ära:)

Tere!

Lugupeetud Sven Varkel.

Kõik Teie poolt püstitatud teesid on õiged.
Politsei omalt poolt teeb kõik võimaliku, et sellisel Tallinna tuiksoonel
toimunud liiklusõnnetused saaks fikseeritud võimalikult kiiresti ja liiklus
teistele sõidukitele vabastatud.
Olen Teiega ühel nõul, et kahjuks ühe või kahe rumala juhi pärast peavad
kannatama teised liiklejad.
Samas tuleb märkida, et vaidlustega liiklusõnnetuste puhul tuleb toimunu
fikseerimiseks teha ettenähtud toimingud võimalikult kvaliteetselt ja täites
kõiki meile pandud nõudeid. Inimkannatanutega ja vaidlusega liiklusõnnetuse
sündmuskohal tehtavad toimingud on samaväärsed kriminaalpolitsei poolt
kuriteo kohal tehtasvate toimingutega. Nimetatud toimingud on nõutavad ja
kõikide jälgede (ka sõidukilt kukkunud osade) fikseerimine kohustuslik.
Seetõttu saab küll vaid väikese osa mõõtmisi teostada hilisemalt. Paraku ei
piisa sündmuskohal ainult ülesvõtete tegemiest. Hetkel ei ole teada ühtegi
töötavat ja meile esitatavaid nõudmisi rahuldavat IT lahendust, mis tagaks
sündmuskoha ainult digitaalse fikseerimise ja hilisemalt võimaldaks olukorra
taastada täieliselt esialgsel kujul. Tean nimetatud asjaolu isiklikult kuna
olen nimetatud lahendusi otsinud aastaid ja ei ole toimivat ning töötavat
lahendust veel leidnud ka välismaiste kollegide abiga. Käesoleval ajal tuleb
kõik mõõtmised teha kasutades mõõteratast ja mõõdulinti ning sündmuskoht
fikseeritakse pliiatsiga paberil.
Üheks viivituste põhjuseks on kindlasti nimetatud liiklusõnnetuse puhul, et
viimane toimus n.n. õhtusel tipptunnil. Sellel kellajal on Tallinnas ja
Harjumaal liiklus tihe ja paratamatult saab politsei ka tipptunnil rohkelt
väljakutseid liiklusõnnetustele. Seetõttu ei jõua Põhja Politseiprefektuuri
Korrakaitseosakonna avariitalituse politseipatrullid kõikjale nii kiiresti
kohale kui meie soovime. Samuti olles väljakutsel ühes kohas ei saa seal
alustatud toiminguid katkestada teenindamaks teist väljakutset. Samas peale
liiklusõnetuse toimuimst ja jälgede fikseerimist on politsei kohustus
taastada ka normaalne liiklus (toimetada hoiukohta vigastatud sõidukid)ning
ka see tegevus võtab oma aja.
Politsei esimeseks prioriteediks on liiklusõnnetused millistes on vigastada
saanud inimesed ja seejärel teenindatakse liiklusõnnetused millised hoiavad
kinni liiklust ja eejärel juba "kergemad".
Paraku saavad liiklusõnnetuste osapooled hilisemalt vaielda oma valiku
järgi. Üldjuhul on selleks meie osakond ja seejärel erinevad kohtuinstantsid
kuni Riigikohtuni välja. Seetõttu tuleb liiklusõnnetuse sündmuskoht
fikseerida selliselt, et kõik instantsid, kelle kätte toimik hilisemalt
satub, sellest ka ühtmoodi aru saavad.
Siit järeldus politsei töötab efektiivselt ja oma võimaluste piires
kiiresti, kuid tehes seejuures kõik toimingud milliseks neid kohustavad
kehtivad seadused, määrused ja normid.

Lugupidamisega



Riho Tänak
avariitalituse juht
Korrakaitseosakond
Põhja Politseiprefektuur
tel 6125603; riho.tanak@pohja.pol.ee



Kommentaare ei ole: