edgar.savisaar@tallinnlv.ee;linnapea@tallinnlv.ee;volikogu@tallinnlv.ee;jaanus.mutli@tallinnlv.ee
Vaatame, mis nad siis vastu kirjutavad:)
Tere!
Tänaste uudiste valguses, milles lugupeetud avaliku elu tegelane hr Võsa kutsub kodanikke üles selgele seaduserikkumisele (autodelt numbreid eemaldades) tekib nii mõnigi küsimus... Iseenesest lugupeetud ja ühe suurima erakonna liikme ning riigikogu kandidaadi selline käitumine tekitab sügavat hämmeldust!
Küsimus parkimise kohta on selline, et mida on Tallinna linn teinud parkimise paremaks korraldamiseks ning autot omavate linnakodanike elu paremaks tegemiseks?
Loetlege palun:
1) kus ja mitu tasuta parklat on linna poolt avatud tasulise parkimisala perimeetrile?
2) mitu uut ühistranspordiliini on seoses tasulise parkimisala laienemisega avatud?
3) kui suure osa linnakodanikest moodustavad autot omavad linnakodanikud?
4) millised on edasised plaanid autot omavate linnakodanike elu parandamiseks?
Tänan teid ausate vastuse eest juba ette!
Juhtus see, mida isegi poleks uskunud. Tuli vastus ja jällegi on kõik korrektne. No mis sa hing veel muud kui kõik-korrektses maailmas (linnas) elamist!:)
Tere!
Tänan Teid küsimuste eest, millele vastan järgmiselt:
1) Kus ja mitu tasuta parklat on linna poolt avatud tasulise parkimisala
perimeetrile?
Uute parkimismajade ehitamisega tegeleb peamiselt erasektor. Ka linnal on selles osas plaanid, näiteks Vabaduse väljakul. Samuti on erasektor rajanud linna mitmeid parklaid ning linn aitab sellele tegevusele omalt poolt kaasa, soosides igati nende rajamist. Linnal on plaanis rajada täiendavad parklad linna suubuvate magistraalide äärde seoses "Pargi ja reisi" süsteemi käivitamisega. Esimese järjekorras rajatakse taoline parkla Merivälja - Pirita - kesklinn suunal ning edaspidi ka teistel suundadel. Parkla saab valmis sel suvel. Tasulise parkimiskorralduse eesmärk on kesklinnas liiklus- ja parkimiskoormuse vähendamine. Linnaplaneeringutes kasutatavate parkimisnormatiivide kohaselt nähakse linnakeskuses ette vähem parkimiskohti kui väljaspool kesklinna. Seda selleks, et autot pargitaks kesklinnast kaugemale ning vajadusel kasutatakse kesklinna sõiduks ühistransporti. Linn soovitab kasutada väljaspool kesklinna asuvaid parklaid ja parkimiskohti (k.a. kaubanduskeskuste parklaid). Linna parklatest, kuhu saab täna auto tasuta jätta, võiks nimetada Pärnu mnt-l endise "Kalevi" kommivabriku vastas üle tee asuvat parkla, kust on mugav trammiga oma sõitu kesklinna jätkata.
2) Mitu uut ühistranspordiliini on seoses tasulise parkimisala
laienemisega avatud?
Uusi ühistranspordiliine ei ole kavandatud. Uusi liine avatakse üldjuhul seoses uute elamu- ja tööstuspiirkondade tekkega. Parkimisala laiendamisega võib kaasneda suurem sõitjate arv olemasolevatel ühistranspordiliinidel. Senised parkimisala laiendused ei ole oluliselt mõjutanud ühistranspordi täituvust. Liinidel läbiviidavad täituvuse vaatlused ja sõitjateloendused võimaldavad meil vajadusel olemasolevaid liine tihendada.
3) Kui suure osa linnakodanikest moodustavad autot omavad linnakodanikud?
Tallinnas oli 2007.a alguses registreeritud 190712 sõiduautot.
4) Millised on edasised plaanid autot omavate linnakodanike elu
parandamiseks?
Tasulise parkimissüsteemi laiendamisega püüab linn mõjutada inimesi enam kasutama ühistransporti ja loobuma eratranspordist.
Lugupidamisega,
Jaanus Mutli
Abilinnapea
Saatsin neile siiski paar küsimust ja kommentaari veel:
Jaanus Mutli wrote:Uute parkimismajade ehitamisega tegeleb peamiselt erasektor. KaTere!
linnal on selles osas plaanid, näiteks Vabaduse väljakul. Samuti on
Tänan väga Teid vastamast, kartsin juba, et vastust ei tulegi.
Minu poolt siiski mõned kommentaarid ning küsimused Teie muidu asjalikule vastusele. Võtke vastamiseks rahulikult aega, on arusaadav, et abilinnapeadel on väga palju tööd. Mul ei ole vastuse saamisega kiiret.suvel. Tasulise parkimiskorralduse eesmärk on kesklinnas liiklus- jaKas olete teinud ka statistikat, kui palju on parkimiskoormus kesklinnas vähenenud seoses tasuliste parkimisalade laiendamisega? Kuidas linnavalitsus parkimiskoormust üldse mõõdab? Mis on ühikuks? Kas üldse on seda kunagi mõõdetud? Kui ei ole mõõdetud ja pole ühikut, siis millest meile, maksumaksjatele pakutakse pidevalt? Numbreid laest? Abstraktseid väiteid?
parkimiskoormuse vähendamine. Linnaplaneeringutes kasutatavateasuvaid parklaid ja parkimiskohti (k.a. kaubanduskeskuste parklaid).See efekt on selgelt näha näiteks Soo tänava Rimi juures. Päeval pole poodi autoga võimalik minna, kuna parkla on täis (sama ei saa öelda poe enda kohta). Lisaks seab enamik kauplusi oma parklates ajalised piirangud, saab näiteks parkida 2 tundi, poeskäigu ajaks. Mida selliseks puhuks soovitate?Linna parklatest, kuhu saab täna auto tasuta jätta, võiks nimetadaTe saate ju ise haritud ning targa inimesena väga hästi aru, kui vale selline väide on. Tean seda parklat - sinna parklasse mahub ca 100-200 autot maksimaalselt. Vajadusel võin minna ning kohad üle lugeda seal.
Pärnu mnt-l endise "Kalevi" kommivabriku vastas üle tee asuvat
parkla, kust on mugav trammiga oma sõitu kesklinna jätkata.
Siin väidate seda:olemasolevatel ühistranspordiliinidel. Senised parkimisala laiendusedJa siin seda:
ei ole oluliselt mõjutanud ühistranspordi täituvust. LiinidelTasulise parkimissüsteemi laiendamisega püüab linn mõjutada inimesiKas ma saan Teie väidete põhjal järeldada, et senisest tasulise parkimisala laiendamisest pole selle algse põhjuse mõttes (mõjutada inimesi kasutama ühistransporti) olnud vähimatki kasu? Kus on siis tegelik kasu? Ilmselt ei tule väga pingutada, et näha kogu selle asja taga ühe suure-suure erafirma huvisid. Või tuleb pingutada? Või ei ole neid huvisid?
enam kasutama ühistransporti ja loobuma eratranspordist.
Hästi, olen nüüd vähem noriv ja küsin teistpidi - kui näiteks 3 aasta pärast selgub, et ikka ei ole mitte ükski inimene loobunud auto kasutamisest (jällegi - kas mõõdate seda?!?!) (räpase ja haisva) ühistranspordi heaks, kas siis linn lõpetab selle eksperimendi ning tunnistab oma viga? Kui selgub, et inimeste arv ning autode arv erinevalt ühistranspordiliinide arvust kasvas, siis minu loogikal on ju tugev alus! Järelikult saab loogiliseks järelduseks olla see, et eksperiment ebaõnnestus. Ega ma ei tea ka, võib-olla linnavalitsuse otsused ei pea olema loogiliselt kooskõlas, peaasi, et nad seda juriidiliselt on, eks?:)
Teil on ju ometi selge eesmärk (mõjutada inimesi kasutama vähema autot ja rohkem ühistransporti) ning kui seda täita ei suudeta, siis järelikult oli midagi valesti. Kas autoga linnakodanikud võivad seda loota enne järgmisi valimisi?
Ja viimane küsimus - kas oskate viidata mõnele dokumendile või usaldusväärsele allikale parkimistulude kasutamise kohta? No näiteks, et mitu tänavaauku selle raha eest lapitud on? Praegust tänavate seisu vaadates tundub, et ei ühtegi.
2 kommentaari:
sa oleks võinud küsida ka seda, et mille kuradi pärast ei saa digitaalselt taodelda seda kesklinna elaniku aastast parkimiskaarti!
Küsi järgmine kord ka seda, kuna yhistransport (blogspot.com) hakkab ükskord sõitma!, senise parkimise asemel.
Postita kommentaar